Aajjjjjj!!!

Jag var på SESAM-mottagningen idag, hade bestämmt mig för att sätta in en P-stav. Men icke! Min barnmorska (hon är bäst!) tyckte istället att jag skulle ha en spiral eftersom hon trodde att den skulle passa mig bättre än staven. Visst tänkte jag, det kan väl inte spela någon roll, dessutom håller ju spiralen i 5 år istället för 3 som staven. Sagt och gjort, jag lät mig övertalas och bestämde mig för en spiral. Detta ångrade jag djupt 5 minuter senare! Det var det värsta jag någonsin gjort; 100 gånger värre än att föda barn (då får man åtmindstonde bedövning...) Fy vad ont det gjorde! Men nu är den på plats och förhoppningsvis slipper jag bry mig om den förren den ska bytas om fem år.

Hade ju tid till Millna hos "hundfrisören" idag. Lämnade in henne med varning om att hon inte alls är snäll att klippa klorna på. Det var ju den varningen jag fick när vi köpte henne så jag tänkte att så är det nog. När jag skule hämta henne tre timmar senare fick jag veta att hon var hur snäll som helst att klippa klorna på. Hon låg på sidan och rörde inte så mkt som ett hårstrå. De var oxå imponerade av hur snäll hon var att bada och kamma. Hon riktigt älskade det! När jag kammar henne hemma lägger hon sig på gräsmattan och njuter i fulla drag så den biten viste jag gick bra. Nu är hon iallafall jättefin och ser ut som en ny hund. Skönt att bli av med alla tovor och den hemska underullen.
Igår var båda hundarna hos veterinären föra att vaccineras. Trodde jag. När vi kom dit fick vi veta att reglerna för vaccineringen är ändrade, så nu behöver man bara vaccinera vart tredje år. Det betyder att Millans vaccinering är fullt godkänd och behöver inte göras om. Meja däremot skulle ha sin 1-års spruta så den fick hon. Bestämde mig oxå för att röntga Millans höfter och armbågsleder så jag beställde tid i början av september. Lika bra att få det gjort så man vet hur hon ser ut i sina leder, funderar ju lite på att ev ta en kull valpar på henne...

Imorgon blir det lite firande. Tove fyller 1 år! Amelia har valt tårta och köpt en present till lillasyster. På fredag blir det mer firande då farmor och farfar kommer.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!